Wednesday, November 5, 2008

ေထာ္ေလး...(ဂင္ႀကီး)


ပန္းခ်ီ စိုးမိုး ဟုသိရပါသည္။
(ေထာ္ေလး)

က်ေနာ္ခင္မင္ရတဲ့ ခ်ာတိတ္ေလးတေယာက္ရွိပါတယ္၊ သူ႕နံမည္က ေထာ္ေလး လို႕ေခၚပါ တယ္ နံမည္ေျပာင္ေလးပါ နံမည္အရင္း ျမတ္မင္း လို႕ေခၚပါတယ္၊ သူနဲ႕က်ေနာ္ စေတြ႕ေတာ့ သူက တႏွစ္နဲ႕ သံုးလသားေလးပဲရွိေသးတာ ဒါေပမဲ့အရြယ္နဲ႔မလိုက္ေအာင္ အင္မတန္ တတ္တဲ့ခေလးပါ ရုတ္ေျပာင္ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ျပတတ္ေတာ့ က်ေနာ္လဲေတြ႕ၿပီးသိတ္မၾကာ ပါဘူး တအားခင္သြားတာပါပဲ၊ သူ႔အေဖနံမည္ကေထာ္ႀကီး ဒါလဲနံမည္ေျပာင္ပဲခင္ဗ် ဒီေကာင္ ကႏႈပ္ခမ္းနဲနဲေထာ္ေတာ့ဗ်ာ အဲ့ဒါေထာ္ႀကီးျဖစ္သြားရတာပါ က်ေနာ္တိ္ု႕ ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္ ေတြမွာက နံမည္ေျပာင္ေတြ နံမည္ေျပာင္းထားရတာေတြ (အေျခအေနကိုလိုက္လို႕ပဲဗ်ိဳ႕) က်ေနာ့္ကိုလဲေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဂင္ႀကီးဆိုတဲ့နံမည္ေျပာင္ပဲ ေခၚၾကတာမ်ားတယ္ ရုတ္စြ အဆံုးမေဟသီကေတာင္(ဦးဂင္)လို႕ေခၚတယ္ဗ်ိဳ႕ ထားလိုက္ပါေတာ့ဗ်ာ အဲ့ဒါဆက္ေရးရရင္ ရွည္တယ္ဗ်ိဳ႕။
ေထာ္ေလးတို႕အိမ္ကို က်ေနာ္ေရာက္သြားရတာကေတာ့ဗ်ာ ေဆးကုရင္းနဲ႕ပါ အဲ့ဒီအခ်ိန္က ေထာ္ႀကီးက အလယ္ပိုင္းေဒသမွာ တာဝန္က်ေနတာေလ က်ေနာ္တို႕ကဗမာျပည္မွာက တည္းက လူ႕ေဘာင္သစ္မွာ အတူတူလုပ္ခဲ့ၾကေတာ့ ဒီေရာက္လို႕ျပန္ေတြ႕ၾကေတာ့လဲ ရဲေဘာ္ ရဲဘက္ေတြဆိုေတာ့ ခင္မင္တယ္ဗ်ိဳ႕ က်ေနာ္ေဆးနားေနေတာသူတို႕ခ်က္စားတာပဲ စားရ တာဗ်ိဳ႕ ၾကက္သားစားခ်င္တယ္ဆိုရင္လဲ ့ ေထာ္ႀကီးကေမြးထားတဲ့ၾကက္ ရိုက္ခ်က္တာပဲ တခါတေလ အသီအႏွံေလးေတြဘာေတြ သူတို႕လင္မယားသြားရွာရင္ က်ေနာ္တို႕က ေထာ္ ေလးထိန္းေပါ႕ဗ်ာ သိတယ္မဟုတ္လား ရဲေဘာ္ေတြေလဗ်ာ ေထာ္ေလးကိုအကုန္သင္ ေကာင္ မေလးေတြ႕ရင္မ်က္ေစ့မွိတ္ျပတာကအစ ဒီကေလးကသိပ္တတ္လြယ္တာဗ် သင္လိုက္ခဏပဲ ေတာ္ေတာ့ကို တတ္တာဗ်ိဳ႕ က်ေနာ္တို႕မွာျပင္းရင္သူနဲ႕ပဲအပန္းေျဖရတာ ဒီခေလးရုပ္္ေျပာင္ တာ ဗီဇသေဘာပါမယ္ထင္တယ္ သူ႕အေဖေထာ္ႀကီးကရုပ္ေျပာင္ဟာသ ဝါသနာထုံေလ့ရွိ တယ္ တခါတေလဒီေကာင္ေတြေျပာတိုင္အတည္ယူရင္ ခင္ဗ်ားၾကပ္ခံထိၿပီလို႕သာမွတ္လိုက္ ဗ်ာ က်ေနာ္အိမ္ေထာင္္ၾကတာ သူတို႕နားမွာေနရင္းဗ်ိဳ႕ ေျပာလက္စနဲ႕ နည္းနည္းဆက္ေျပာ ရရင္ က်ေနာအမ်ိဳးသမီးကအဲ့ဒီ့္အခ်ိန္က အဲ့ဒီေဒသမွာရွိတဲ့ မိိဘမဲ့ခေလးေတြကိုစာသင္ေပးတဲ့ ေတာေက်ာင္းေလးမွာ ခေလးေတြကိုစာျပေပးေနရင္း ေတာ္လွန္ေရးတာဝန္ယူေနတာဗ်ိဳ႕ သူနဲ႕ ေထာ္ႀကီးက မကဒတ က်ေနာ္ကအဲ့ဒီအခ်ိန္က လူ႕ေဘာင္သစ္မွာ ဆရာမေတြဆီသြားလည္ ဆရာမေတြက ျပန္လာလည္ ေနာက္ေတာ့ညားၾကတာေပါ႕ဗ်ာ ေထာ္ႀကီးတခါတေလ က်ေနာ္႔ ကိုၾကပ္ရင္က်ေနာ္က ေအးငါကမင္းတို႕ကိုတဂိုးသြင္းထားတာကြလို႕ ေျပာလိုက္ရင္ သူၿငိမ္ရ တာပဲ အဲ့ဒါနဲ႕ဆက္ရရင္ဗ်ိဳ႕ ေထာ္ေလးအေမအေၾကာင္းေလးလဲေျပာမွျဖစ္မယ္ ေအးႏုတဲ့ ကယန္းအမ်ိဳးသမီးေလးပါ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမမွာ ေထာ္ႀကီးနဲ႕ေတြ႔ၿပီးအိမ္ေထာင္ၾကတာ ေတာ္ေတာ္ရိုးၿပီး အေနေအးတဲ့သူေလးပါ သူေထာ္ႀကီးနဲ႕ရေတာ့ က်ေနာ္ထင္တာေတာ့ ၁၈ ႏွစ္မျပည့္ဘူးထင္တာပဲ ေထာ္ႀကီးကေတာ့ ၁၉ ႏွစ္ရွိၿပီးေျပာတာပဲဗိ်ဳ႕ က်ေနာ္တို႕တခါတေလ ေသာက္တဲ့အခါ မင္းကခေလးမုန္႕ေပးႀကိဳက္တာမဟုတ္လားဆို အသက္္ျပည့္ပါၿပီလို႔ ပဲေျပာတာပဲဗ်ိဳ႕ အခုထက္ထိ ေအးႏုအသက္ ေထာ္ႀကီးမွလြဲၿ႔ပီးဘယ္သူမွအတိအက်မသိပါဘူး...။

ေတာ္လွန္ေရးမွာက ေနရာအတည္တက်ပံုေသရွိတာမွမဟုတ္တာ က်ေနာ္တို႕လဲေနရာ ေျပာင္းရ ေထာ္ေလးတို႕လဲ ေနရာေျပာင္းရနဲ႕ ႏွစ္အနည္းငယ္ ၾကာေတာ့မွေထာ္ေလးနဲ႕ ျပန္ ေတြ႕ရတယ္ သူတို႕ကဒုကၡသည္စခန္းမွာ သူ႕အေမနဲ႕ေန သူအေဖေထာ္ႀကီးက တာဝန္ၾက ရာသြား တခါတေလမဲ့ေဆာက္မွာေတြ႕ၾကရတယ္ ေထာ္ေလးကဘာမွမေျပာင္းဘူး ကရင္ စကားေတြေတာင္တတ္လာေသးတယ္ က်ေနာ္မိန္းမကလဲ သူ႕ကိုခင္တယ္ေလ က်ေနာ္လည္း ခေလးေတြရေနပါၿ႔ပီ သူ႕မွာလဲညီေလးတေယာက္ရေနၿပီ ဒါေပမဲ့က်ေနာ္တို႕ေထာ္ေလးကိုခ်စ္ တုန္းပဲ သူတို႕အိမ္ကိုလာရင္ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးတာပဲဗ်ိဳ႕ က်ေနာ္ကအဲ့ဒီအခ်ိန္က မဲ့ေဆာက္က ရံုးမွာ တာဝန္က်ေနတာ သူတို႕ေနတဲဒုုကၡသည္စခန္းမွာ ယမုန္နာဆိုတဲ့ေက်ာင္းေလး သူတို႕ ဖြင့္ထားတယ္ေလ ေအးႏုကအဲ့ဒီမွာေက်ာင္ဆရာမလုပ္တယ္ က်ေနာ္အဓိကေျပာခ်င္တာက ေတာ့ဗ်ာ ဒီကေန႕အထိ ႀကံႀကံခံၿပီးနယ္စပ္မွာ ရပ္တည္လုပ္ကိုင္ေနရတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြရဲ့ သား သမီးေတြရဲ့ ပညာေရးကိစၥပါ ေထာ္ေလးကဒုကၡသည္စခန္းမွာ ေက်ာင္းေနရတယ္ သူတို႔ ဘယ္ေလာက္အထိပညာတတ္လာမလဲ ဘယ္သူမွအာမမခံႏိုင္ဘူး အာမခံခ်က္မရွိဘူးေပါ႕ဗ်ာ အဖြဲ႕အစည္းဆိုတာကလဲ မူလတန္းပညာေလာက္အထိပဲ တာဝန္ယူႏိုုင္တာေလ က်ေနာ္ ေတြးၾကည့္တယ္ဗ်ာ တခ်ိဳ႕ကအဖြဲ႕အစည္းတာဝန္ရယ္ တျခားလူမႈေရး၊ပညာေရး၊က်န္းမာေရး စတဲ့ အင္ဂ်ီအို အလုပ္ေတြပါတြဲလုပ္ေတာ့ ထိုင္းေက်ာင္းေတြမွာ ခေလးေတြကို ထားၾကတယ္ ဗ်ာ ဒါလဲအာမခံခ်က္ရွိတာေတာ့မဟုတ္ဘူး ထိုင္းကဒီကေလးေတြကို ဘယ္ႏွစ္တန္းအထိ ပညာသင္ခြင့္ေပးမွာလဲ စဥ္းစားစရာေတြအမ်ားႀကီး ဒါေပမဲ့ က်န္တဲ့ရဲေဘာ္ေတြရဲ့ခေလးေတြ ကဒုကၡသည္စခန္းက ပညာေရး ဒါမွမဟုတ္ ထိုင္းထဲမွာဗမာလူမႈေရး၊ပညာေရး၊ အဖြဲ႕အစည္း တခ်ိဳ႕ကဖြင့္ထားတဲ့ မူလတန္းေက်ာင္းေလးေတြမွာေန ဒီလိုပဲသြားေနၾကရတာ က်ေနာ္ မဲ့ ေဆာက္မွရွိေနတုန္းက က်ေနာ္သမီးေလးေတြလဲ လူ႕ေဘာင္သစ္ကဖြင့္ထားတဲ့ မူလတန္း ေက်ာင္းေလးမွာေနၾကရတာ အခုေတာ့ ဒီႏိုင္ငံမွာ တကယ့္ေကာင္းမြန္တဲ့ပညာေရး သူတို႕သင္ ေနၾကရၿပီ ဒါေပမဲ့က်ေနာ္စိတ္မေကာင္းဘူး က်ေနာ္တိုရဲေဘာ္ေတြရဲ့ခေလးေတြက ဒုကၡသည္ စခန္းေတြမွာ၊မဲ့ေဆာက္က ဗမာမူလတန္းေက်ာင္းေလးေတြမွာ၊ ထိုင္းေက်ာင္းေလးေတြမွာ ဒီလိုပဲေနေနၾကရတာပါ သူတို႕မိဘေတြကပညာေရးအေၾကာင္းမသိလို႕ မဟုတ္ပါဘူး သူတို႕ တာဝန္ေတြအရ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြအရ သူတို႕ခေလးေတြရဲ့ဘဝေတြပါ တကယ္ေတာ့… အ ေရာင္ေမွးေနသလို ျဖစ္ေနၾကရတာပါ ေထာ္ေလးဆို အခု ၆ တန္းေရာက္ပါၿပီ မႏွစ္က ဆရာမ စင္သီယာေမာင္ဖြင့္ထားတဲ့ေက်ာင္းမွာ ေနတယ္တဲ့ ဒီႏွစ္ေတာ့ မဲ့ေဆာက္မွာေနရတာ အခက္ အခဲတခ်ိဳ႕ရွွိလို႕တဲ့ ဒုကၡသည္စခန္း မွာပဲ ျပန္ေနေနရတယ္တဲ့ ေထာ္ေလးကစာသိပ္ေတာ္ တာလို႕ေထာ္ႀကီးေျပာလို႕သိရပါတယ္၊ တစ္ရက္ေထာ္ေလးနဲ႕ ဖုန္းရတယ္ မင္း ေကာင္မေလးတေယာက္ကို ႀကိဳက္ေနတာဆိုလို႕ဆိုေတာ့ ဟုတ္တယ္တဲ့ က်ေနာ္ကပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲတဲ့ ေဟ့ေကာင္ေထာ္ႀကီး မင္းသား ကဘယ္အရြယ္ေရာက္ေနၿပီလဲဆိုေတာ့ ၁၂ ႏွစ္ေၾကာ္ၿပီတဲ့ ဒီေကာင္သိပ္ဆိုးတာဗ်ာ… တဲ့ ဟိုတေန႕က ဥကၠဌကို ပထမ ဥကၠဌလို႕ေခၚ တယ္တဲ့ ေနာက္လွမ္းလွမ္းေရာက္ေတာ့ မၾကားတၾကား ေယာကၡမ လို႕ေခၚတယ္တဲ့ ဥကၠဌကစိတ္ဆိုးလို႕လားဆိုေတာ့ စိတ္မဆိုးပါဘူး တဲ့ ဒီေကာင္ေတာ္ေတာ္ေနာက္တဲ့ေကာင္ ဆိုၿပီးေျပာတာပါတဲ့ ေထာ္ေလးကို ငါတို႕ငယ္ငယ္ကသင္ေပးခဲ့တာေတြက အခုထက္ထိလက္ ေစာင္းထက္တုန္းပဲေပါ႕ကြာလို႕ဆိုေတာ့ လက္ေစာင္းထက္ေနေတာ္ၾကာ ခင္ဗ်ားပါထိေနအံုးမယ္ ဒီေကာင္က အရြယ္ေလးရလာေတာ့ ဖြန္ေၾကာင္ခ်င္ေနၿပီတဲ့၊ ေထာ္ႀကီးေျပာမွက်ေနာ္သတိထားမိတယ္ က်ေနာ္ေမြးထားတာက မိန္းခေလးေတြ ေတာ္ၾကာ ငါ႕ဖုုန္းထဲမွာေခၚ လိုက္မွလို႕ေတာင္ စဥ္းစားမိေသးတာ သမီးႀကီးေတာင္၁၀ ႏွွစ္ေရာက္ေနၿပီေလ အဓိကကေတာ့ဗ်ာ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္လာတဲ့ လုပ္ေန ဆဲဲျဖစ္တဲ့ ရဲေဘာ္ေတြမွာ အနာဂါတ္ အလင္းေရာင္လင္းလက္ေနတဲ့ ခေလးေတြနဲ႕ အနာဂတ္မေရရာတဲ့ ခေလးေတြရွိၾကတယ္ဆိုတာ ပါပဲ…ေျပာရရင္ေတာ့ ဗ်ာ…ေထာ္ေလးေတြအမ်ားႀကီးရွိိေနတာပါ…။


(စာဖတ္သူေတြ အေသစိတ္ေလးေတြေလ့လာခ်င္ရင္)
http://socialactionforwomen.blogspot.com
http://yamounnar.blogspot.com
တို႕ကိုသြားေစခ်င္ပါတယ္။

3 comments:

ဒူကဘာ November 5, 2008 at 6:11 AM  

အိမ္လြမ္းသူ ကေျပာတယ္ သူ ေလးစားတဲ႔ ( ဦးဂင္ျဖစ္မယ္ မွန္းတယ္ )သူကေျပာတယ္ ဒါေတြဟာ အမွန္ေတာ႔ ဆံုးရႈံးတယ္လို႕ ထင္ေနတာေတြဟာ တကယ္ေတာ႕ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံတာ.... ေပးဆပ္ေနတာ.... ငါတို႕ေပးဆပ္ေနတယ္... ရင္းႏွီးေနတယ္တဲ႔ ...က်ေနာ္တို႔ လဲ ဘဝမွာ ေက်ာင္းတက္ရင္း တန္းလန္း ေထာ္ေေလးေတြ ျဖစ္ခဲ႔ၾကရတာပဲ မဟုတ္လားဗ်ာ ! ဒူေထာ္ေလး ေပါ႔

thorn musem November 5, 2008 at 7:20 AM  

ကိုဂင္....
ေထာ္ေလးကို လာဖတ္သြားပါတယ္... စာေရး ေကာင္းေတာ့ ေထာ္ေလးပံုသဏၰာန္တင္မကဘဲ...
ေထာ္ေလးေပါင္း မ်ားစြကို ျမင္ေယာင္မိေနပါတယ္...။
က်ေနာ္လဲ ရင္းႏွီး ျမႈတ္ႏွံေနတယ္ ကိုဂင္ေရ...။
အိမ္လြမ္းသူရဲ ့ “ သူတို ့ေလးေတြမွာလဲ တာ၀န္ရွိတယ္”
ဆိုတဲ ့ပို ့စ္ေလးကို က်ေနာ္ လက္ခံ က်င့္သံုးေနပါတယ္..။
ေက်ာင္းကေလး ရွိရာကိုလဲ သြားလိုက္ပါဦးမယ္...။
အေတြ ့အၾကံဳေတြ ဆက္ေရးပါဦး...။

Generation Wave November 13, 2008 at 10:11 PM  
This comment has been removed by the author.

  © ဦးဂင္ႀကီး ျမန္မာ သို႕မဟုတ္ ေတာ္လွန္ဘေလာ္ဂါ ၂၀၀၈

ေအာက္မွ အေပၚသို႕